7 Nisan 2021

Shqiptar'ın Seyir Defteri; Shqiptar Ne Ola ki

                                                                                  

    Öncelikle aşağıdaki yazının başlığına cevap vererek başlayacağım. Shqiptar benim teknem. Shqiptar diye yazılıyor ve Şiptar diye okunuyor ismi, Arnavut demek. Daha doğrusu sadece Arnavut'ların kendileri için kullandıkları bir kelime, yani biraz içe dönük bir isim seçtim.

    Rahatlıkla neden denilebilir elbette. Zira ailemizin azımsanmayacak bir bölümü orada yaşıyor da ondan. Dedem tek başına birinci dünya savaşı hemen öncesi, lisede okumak için gelmiş Türkiye'ye. Sonrasında "Birinci Dünya Savaşı" sebebiyle dağılan imparatorluk, "Kurtuluş Savaşı" verilerek kurulan yeni cumhuriyet, imar edilen yeni bir ülke, Arnavutluk'ta Enver hoca ve onun kapalı rejimi derken tüm iletişimini kaybetmiş geride Delvina'da kalan ailesiyle.

    Ancak çok uzun yıllar geçtikten sonra ve uğraşılarak aile ile bağlantı yeniden kurulmuş. Babamla beraber akrabaları görmeye Tiran'a da gittik ve hatta dedemin doğduğu evi bile güney Arnavutluk'ta Delvina'da bulduk. Aslında imparatorluk sancağının dalgalandığı toprakların mirasına sahip olan ülkemiz insanları için bilindik yaşamlar.

    Diyorum ya her zaman ben yazılı düşünmeyi ve okumayı seven bir insanım. Önceleri kendimi çok anlamaz ve biraz da bu "yazılı düşünme" tarafımı şaşırtıcı bulurdum açıkçası. Ama sonradan öğrendim ki bu çok normal bir yöntem.

    Birkaç sene önce oluşturduğum ve ileride anlatacağım sebepler yüzünden yaklaşık iki senedir ilgilenemediğim bu köşeyi biraz farklılaştırmaya ve aslında sadece astrofizik üzerine yazılar yazarken, konuları farklı alanlara da yaymaya karar verdim.

    Artık Shqiptar'a daha fazla zaman ayıracağım için yeni rotaları, fotoğrafları ve yeni anıları da bir günlük kıvamında, diğer yazıların yanında burada yayınlıyor olacağım.

    Bakalım kahramanımızı neler bekliyor...